Zalety jedzenia musli

2019-04-15
Zalety jedzenia musli
Musli to zdecydowanie jedno z tych słów, które na początku brzmi troszkę dziwnie, ale nie bój się! Musli nie jest jakimś bałaganem grubych, niezdrowych składników, ale w rzeczywistości jest rodzajem płatków, które są wyjątkowo smaczne i bardzo zdrowe! Musli może być wytwarzane z wielu różnych mieszanek i może mieć różne smaki, więc jestem pewna, że znajdziesz jeden lub dwa rodzaje, które pokochasz! Zwykle w ich skład wchodzą owies, suszone owoce, ziarna i orzechy. Musli oferuje kilka korzyści zdrowotnych (o tym przeczytasz poniżej). Jedzenie musli na śniadanie sprawia, że poczujesz się pełny i syty na długie godziny, jest to idealny poranny posiłek. Musisz zacząć dzień od czegoś pożywnego, naturalnego i sycącego. W przeciwnym razie utkniesz na spożywaniu bezużytecznych kalorii, co spowoduje, że będziesz głodny po godzinie od zjedzenia śniadania.

Musli to bogate w błonnik śniadanie na bazie surowego owsa i innych różnorodnych składników.

To co zaczęło się od zwykłych, suchych płatków owsianych, orzechów, owoców i płatków pszennych, musli ewoluowało, by stać się mieszanką śniadaniową z tonami kombinacji, które można na przykład namoczać na noc. Pomyśl o ziarnach, suszonych owocach, orzechach i nasionach. Mikstura, która jest pełna witamin, żelaza i magnezu, która śmiało może być mieszana z mlekiem krowim, kozim, owsianym, kokosowym, z jogurtem lub z sokiem owocowym i pozostawiona na noc w lodówce.

Jakie są korzyści jedzenia musli:

- Musli zawiera mniej cukru i kalorii niż większość płatków śniadaniowych.

- Jest bogate w błonnik i pełne ziarna, które regulują układ trawienny, mogą wspomagać kontrolę masy ciała.

- Musli jest dobrym źródłem przeciwutleniaczy.

- Dodatek orzechów stanowi doskonale źródło białka i kwasów tłuszczowych omega-3.

- Produkty mleczne, które zazwyczaj towarzyszą musli są źródłem białka.

- Musli jest dobre dla diabetyków. - Dodaje energii.

- Kontroluje poziom ciśnienia krwi.

- Bogate źródło minerałów, takich jak: fosfor, selen, magnez, które są niezbędna dla dobrego samopoczucia i mocnych kości i zębów.

- Musli jest skarbnicą witamin, takich jak: A, C, E, K, które pomagają utrzymać dobry stan zdrowia.

- W musli znajdziesz dużo żelaza, który jest jednym z najważniejszych minerałów dla naszego zdrowia. Żelazo jest niezbędne do produkcji hemoglobiny we krwi, a także zapobiega zmęczeniu.

- Zwiększa odporność. Przeciwutleniacze, które występują w musli zwiększają odporność i chronią przed częstymi infekcjami, takimi jak przeziębienie i kaszel. Jedzenie musli sprawia, że organizm jest silny i zdrowy.

- Utrata wagi. Jedzenia musli może pomóc w odchudzaniu. Włókna absorbując wodę i pęcznieją, co oznacza, że zajmuje więcej miejsca w żołądku i sprawia, że czujesz się najedzony. Poza tym musli jest dobrym źródłem witamin z grupy B, które pomagają rozkładać tłuszcz w organizmie i przyśpieszają metabolizm.

- Jest dobre dla Twojego serca. Musli zawierają otręby owsiane, które zawierają błonnik owsiany zwany beta-glukanem. Ten błonnik może pomóc obniżyć poziom złego cholesterolu nawet o 10%.  
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
  • facebook
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel