Korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia makaronów

2019-04-08
Korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia makaronów
Uważam makaron za błogosławieństwo dla kubków smakowych. 

Makaron jest pyszny i ma wiele korzyści zdrowotnych, dostarcza kwasu foliowego, jest bez cholesterolu, podtrzymuje energię organizmu.

Poświęcam ten post wszystkim miłośnikom makaronu, którzy szukają uzasadnienia dla znalezienia większej liczby powodów aby zwiększyć spożycie makaronu raz w tygodniu.

Jedzenie makaronu pomaga zmniejszyć ryzyko nadwagi. Ciesz się ulubionym węglowodanem, bez winy! Badania wykazały, że dieta skoncentrowana na makaronie  może prowadzić do szczuplejszego brzucha. Brzmi dobrze! Ale poczekaj! Nie jedz tyle makaronu ile chcesz! Wszystko z umiarem!
Pamiętaj, że chociaż jedzenie makaronu ma wiele zalet ze względu na jego charakter jako złożonego węglowodanu o niskim IG, odpowiednia wielkość porcji do czerpania z niego korzyści. Makarony trawią się przez dłuższy czas, pozwalając organizmowi czuć się usatysfakcjonowanym i pełnym przez dłuższy czas, co z kolej oznacza, że wystąpi mniejsze prawdopodobieństwo przejadania się  lub sięgania po przekąski między posiłkami, co prowadzi do niższego spożycia bilansu kalorycznego pod koniec dnia.

Makaron jest częścią dobrej diety, a poniżej kilka korzyści wynikających z jego konsumpcji:

1.Dzięki niemu jesteście dłużej najedzeni.

2.Jest niedrogi.

3.Makaron jest wszechstronny, możecie wykonać z niego przystawki, przekąski, danie główne, sałatkę.

4.Pełnoziarnisty makaron daje dodatkowe korzyści zdrowotne, takie jak ochrona przed rakiem żołądka i jelita grubego.

5.Badania udowodniły, że ludzie, którzy jedzą makaron jako część diety śródziemnomorskiej stracili więcej tkanki tłuszczowej niż osoby, które tego nie robiły.

6.Makaron może być bez glutenu, więc osoby z alergią na gluten lub osoby będące na diecie bezglutenowej mogą wprowadzić go do swojej diety.

7.Makaron może pomóc regulować poziom cukru we krwi ze względu na niski indeks glikemiczny. Selen jest minerałem, który występuje zarówno w białym jak i w pełnoziarnistym makaronie. Zawiera właściwości, które są wymagane do aktywacji przeciwutleniaczy obecnych w organizmie, do redukcji jak również do zmniejszenia molekularnych uszkodzeń komórek zachodzącym w obrębie anatomii. Podczas gdy mangan występujący również w obu rodzajach makaronu odgrywa zasadniczą rolę w równoważeniu poziomu cukru w krwiobiegu.

8.Rozwój czerwonych krwinek. Pomimo, że jedzenie makaronu nie odgrywa bezpośredniej roli w tworzeniu, wzroście i rozwoju czerwonych krwinek, to jednak biały jak i pełnoziarnisty makaron zawierają niezbędne minerały wymagane przez organizm do rozwoju czerwonych krwinek.

9.W makaronie znajdziemy kwas foliowy, który jest niezbędny kobietom w wieku rozrodczym.  
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
  • facebook
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel