Kilka powodów dla których warto jeść płatki owsiane

2019-07-10
Kilka powodów dla których warto jeść płatki owsiane
Płatki owsiane to bardzo popularna żywność śniadaniowa, składająca się z owsa i przeważnie jakiegoś płynu, takiego jak woda, mleko roślinne, mleko krowie lub kozie. Owies, pełen składników odżywczych i błonnika jest jednym z najbardziej odżywczych pokarmów pełnoziarnistych, które człowiek może spożywać. Są to pełnoziarniste produkty bezglutenowe i doskonałe źródło ważnych witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Badania pokazują, że owies i płatki owsiane mają wiele zalet zdrowotnych. Obejmują one utratę masy ciała, obniżają poziom cukru we krwi i zmniejszają ryzyko chorób serca.

1.Owies jest niesamowicie pożywny.
Owies jest dobrym źródłem węglowodanów i błonnika, zawiera także białka i tłuszcze. Owies jest wypełniony ważnymi witaminami, minerałami i przeciwutleniającymi związkami roślinnymi. Zawiera takie składniki odżywcze jak: fosfor, mangan, miedź, żelazo, cynk, folian, B1, B5, B6, B3, posta, wapń.

2.Zmniejsza poziom cholesterolu. Czy słyszeliście kiedyś o rozpuszczalnym błonniku? Cóż, w porównaniu z innymi ziarnami, owies ma najwyższą porcję rozpuszczalnego włókna. Rozpuszczalny błonnik pomaga w zatrzymaniu w przewodzie pokarmowym substancji związanych z cholesterolem we krwi. Osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi, które spożywały zaledwie 3 g rozpuszczalnego błonnika dziennie mogą obniżyć całkowity cholesterol oo 8% do 20% (jedna filiżanka owsa daje 4 g)!

3.Ochrania Twoją skórę. Jeśli przyjrzysz się uważnie etykietom niektórych płynów czy kremów do twarzy, prawdopodobnie zobaczysz tam płatki owsiane. W pewnym momencie historii ktoś odkrył jak wspaniałe są płatki owsiane dla skóry suchej, swędzącej, podrażnionej. Skrobia owsa tworzy barierę, która pozwala skórze utrzymać wilgotność, podczas gdy szorstka, włóknista łuska owsa działa jak delikatny środek złuszczający.

4.Obniża ryzyko raka jelita grubego. Rak jelita grubego jest okropny i może być bardzo bolesny. W jednym badaniu, zebrano naukowców z wielkiej Brytanii i Holandii, opublikowano dowody, że istnieje związek między ludźmi, którzy spożywają dietę wysoko-błonnikową (głównie z pełnych ziaren i zbóż, takich jak owsie) a niższym ryzykiem raka jelita grubego. Badanie to objęło prawie 2 miliony osób i okazało się, że na każde dodatkowe 10 gramów błonnika w czyjejś diecie istnieje 10% zmniejszenia ryzyka zachorowania na raka jelita grubego!

5. Zmniejsza poziom cukru we krwi. Płatki owsiane zawierają rozpuszczalny błonnik, zwany beta-glukanem, który może pomóc zmniejszyć poziom cukru we krwi. Osoby z cukrzyca typu 2 mogą odkryć, że włączenie płatków owsianych do diety pomoże im kontrolować poziom cukru we krwi, o ile nie dodają dodatkowego cukru do potrawy.

6.Promowanie zdrowych bakterii w przewodzie pokarmowym. Beta-glukan w płatkach owsianych tworzy substancję podobna do żelu, gdy miesza się z wodą. Ta substancja pokrywa żołądek i przewód pokarmowy. Powłoka zasila dobre bakterie w jelitach, co zwiększa ich tempo wzrostu i może przyczynić się do zdrowych jelit.

7.Łagodzi zaparć. Zaparcie jest częstym problemem żołądkowo – jelitowym, które dotyka niemal każdego w pewnym momencie. Włókno w płatkach owsianych może pomóc w usunięciu odpadów z przewodu pokarmowego, co może złagodzić lub zapobiec zaparciom.  
Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2019
  • facebook
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel