Kakao - właściwości i zalety

2019-05-15
Kakao - właściwości i zalety
Właściwości zdrowotne konsumowania kakao.

Jest to roślina, z której wytwarzana jest czekolada. Kakao od dawna uważane jest za przysmak żywnościowy, chociaż obecnie uważane jest przez niektórych ludzi za lekarstwo. Niektóre osoby stosują masło kakaowe do pielęgnacji skóry, aby zapobiec zmarszczkom i rozstępom lub przyjmują doustnie kakao w celu leczenia wielu  innych chorób, w tym wątroby, pęcherza i choroby nerek oraz utraty pamięci.

Kakao zawiera różne substancje chemiczne, w tym przeciwutleniacze zwane flawonoidami. Nie jest jasne do końca jak one mogą działać w organizmie, ale wydają się powodować rozluźnienie żył, może to prowadzić do obniżenia ciśnienia krwi. Związki te mogą również zmniejszać aktywność chemikaliów w organizmie, które sprzyjają zapaleniu lub blokowaniu naczyń krwionośnych.

Dzięki wysokiej wartości odżywczej kakao jest dobrym źródłem dostarczenia sobie witamin i minerałów na raz. Ponieważ ma nieznaczny poziom cholesterolu, kakao jest połączeniem zdrowych tłuszczów nasyconych, takich jak kwas oleinowy i stearynowy. Biorąc pod uwagę jego wartość odżywczą, poniżej podaję listę korzyści zdrowotnych tego brązowego proszku.


Imponujące zalety kakao:

1.Stabilizuje ciśnienie krwi.
Proszek kakaowy ma niewytłumaczalną jakość, która stabilizuje ciśnienie krwi. Obecne flawonoidy w ziarnach kakaowych nie tylko obniżają ciśnienie krwi, ale poprawiają elastyczność żył i naczyń krwionośnych.

2.Wysoka zawartość przeciwutleniaczy.
Według niedawno wykonywanego badania medycznego kakao najwyraźniej ma wysoką aktywność przeciwutleniającą, więcej niż czerwone wino, zielona herbata, czerwona herbata. Przeciwutleniacze pomagają stymulować rodniki tlenowe w organizmie. Ponadto zawierają dużą ilość flawonoidów i fitochemikaliów fenolowych.

3.Dobre dla zdrowego mózgu.
Już wiesz, że proszek kakaowy jest bogaty we flawonoidy, które mogą pomóc w utrzymaniu zdrowego mózgu. Zapewnia korzyści w celu zwiększenia kompetencji mózgu, pamięci i funkcji uczenia się. Ponadto badania naukowe zalecają, aby produkty na bazie kakao były ważną częścią diety w celu zwiększenia przepływu krwi i leczenia zaburzeń naczyniowych. Jednak nadmierne spożywanie kakao w napojach zawierających kofeinę może prowadzić do poważnych działań niepożądanych w tym zwiększonego oddawania moczu i bezsenności.

4.Utrzymuje dobry poziom cholesterolu.

Kakao ma działanie hipocholesterolemiczne i hipoglikemiczne odpowiednio na poziomie glukozy i cholesterolu. Naukowcy zaobserwowali znaczne obniżenie poziomu cholesterolu LDL, poziomu glukozy i trójglicerydów u osób spożywających kakao. Dodatkowo kakao zwiększa poziom HDL (zdrowy cholesterol) we krwi, co z kolei prowadzi do zmniejszenia ryzyka chorób serca.

5.Zmniejsza otyłość.
Proszek kakaowy ma pewne potencjalne korzyści, które zapobiegają otyłości. Regularne spożywanie kakao moduluje metabolizm lipidów, aby zmniejszyć syntezę kwasów tłuszczowych. Poza pomaganiem w zmniejszaniu otyłości, odpowiednia kompozycja kakao poprawia termogenezę – mechanizm wytwarzania ciepła w wątrobie i białych tkankach tłuszczowych.


Jak wspomniałam powyżej, kakao jest substancją bogatą w składniki odżywcze, mające wiele korzyści zdrowotnych dla organizmu. Tak więc dzienne spożycie produktów na bazie kakao może pomóc w utrzymaniu zdrowego stylu życia, chociaż równie ważne jest rozważanie pewnych działań niepożądanych, które mogą nasilić się poprzez nadmierne spożywanie kakao.    
Pokaż więcej wpisów z Maj 2019
  • facebook
Polecane
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel